Το πρεστίζ της μάρκας, το χρώμα και το υλικό, σίγουρα πρέπει να τα λάβετε υπόψη σας όταν διαλέγετε. Όμως πιο σημαντικό είναι, το σωστό μέγεθος του σκελετού. Μόνο αν σας ταιριάζει, εάν κάθεστε καλά και αεροδυναμικά, θα μπορείτε τη δύναμή σας να τη μεταφέρετε στα πετάλια, και να έχετε το ποδήλατο στην ανηφόρα, στην κατηφόρα και στις στροφές υπό έλεγχο.
Το κριτήριο για το σωστό μέγεθος του σκελετού, μπορείτε να το βρείτε πολύ εύκολα. Μετρήστε το ύψος του καβάλου σας. Για να το κάνετε αυτό, σταθείτε χωρίς κάλτσες με την πλάτη στον τοίχο και με ένα βιβλίο ανάμεσα στα πόδια, μετρήστε το ύψος από το πάτωμα μέχρι το καβάλο (τη πάνω μεριά του βιβλίου. Αυτό το πολλαπλασιάζετε με 0,66 και το αποτέλεσμα μας δίνει το ύψος του σκελετού. Αυτός ο τρόπος δουλεύει σε ένα κλασικό σκελετό με οριζόντιο σωλήνα παράλληλο με το έδαφος. Εάν όμως το πλαίσιό σας έχει ένα κεκλιμμένο οριζόντιο σωλήνα (compact γεωμετρία) τα πράγματα είναι πιο δύσκολα. Γιατί κάθε κεκλιμμένος σωλήνας δεν είναι ίδιος με τον άλλον. Π.χ. εάν ο κατασκευαστής θέλει να κάνει το ποδήλατο άνετο, θα ανεβάσει τον οριζόντιο σωλήνα μπροστά πιο ψηλά. Μ’ αυτόν τον τρόπο μεγαλώνει το κούτελο, το τιμόνι ανεβαίνει ψηλότερα και ο ποδηλάτης κάθεται πιο όρθια. Σ’ αυτές τις παραλλαγές σκελετού η κλασική μέθοδος για να βρει κανείς το μέγεθος δε λειτουργεί. Εδώ είναι καλύτερα να σταθεί κανείς όρθιος με το ποδήλατο ανάμεσα στα πόδια του και να δει εάν υπάρχει αρκετός χώρος (περίπου 3-4 πόντοι) ανάμεσα στον οριζόντιο σωλήνα και στον καβάλο. Εννοείται βέβαια ότι ο σκελετός έχει ντυθεί σε ένα ποδήλατο και είναι έτοιμος για χρήση. Για την απόλυτη ρύθμιση του πλαισίου στο σώμα σας, χρησιμοποιούνται και είναι πολύ σημαντικά, ο λαιμός, το τιμόνι, η ντίζα σέλας και η σέλα.
Όπως κι αν έχει μην προσπαθήσετε από την πρώτη στιγμή να έχετε μια πλήρως αγωνιστική στάση. Θα πάρει αρκετό καιρό, όπως και όλοι οι επαγγελματίες χρειάστηκαν αρκετό καιρό μέχρι το σώμα τους να συνηθίσει σ’ αυτήν την τόσο τεντωμένη και κεκλιμμένη θέση. Γενικά μπορούμε να πούμε ότι κάθεστε σωστά. όταν μπορείτε μισή ώρα να κρατηθείτε στα κάτω πιασίματα του τιμονιού, χωρίς να πονάει η πλάτη σας.
Πηγή:planetbike.gr